Tuesday, September 13, 2011

eS yU aR aI III

بسم الله الرحمن الرحيم
(Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani)


(In the Name of ALLAH most Gracious and Most Merciful)
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera :)


Huh. Dah lama tak edit blog. huhu. Raya kali ni best la jugak. Tapi, tak dapat nak beraya sangat dengan kawan-kawan. Dapat beraya dengan keluarga je. Apapun, Family's First! hehe. Lepas dah habis Diploma, agak susah nak jumpa. Masing-masing ada hal sendiri. Masing-masing sibuk. 

Saya pulak, lepas raya ni, nak cari kerja. Tak kisah la kerja apa. Janji halal. :) 
UiTM kena mohon balik tahun depan. Maksudnya, saya kena la cari kerja dulu sementara tunggu UiTM. Saya berharap sangat dapat masuk sana. Sebab UiTM banyak bantu orang Melayu dan bumiputera. :) 

Kalau saya nak terus sambung tu boleh je. Tapi, saya nak pengalaman kerja dulu at least 3-4 bulan. Lepas tu, sambung Degree. Dan lepas habis Degree, peluang saya nak dapatkan kerja lebih tinggi sebab saya ada pengalaman dan sijil. Bagi saya, dua-dua penting! 

Saya tak pernah ada pengalaman kerja sebelum ni. Jadi, rasa agak berdebar jugaklah kalau first time kerja nanti. Hmmm... Kena banyak sabar dan kena pandai kawal emosi. (haha)   

Dan kalau saya nak, saya boleh je sambung kat Kolej YPC - kolej di mana saya pernah belajar 2 tahun 1/2 lepas. Tapi, ada la hal yang membuatkan saya tukar fikiran dan tak nak sambung kat sana. 
I feel that I didn't belong to study there.  And there's someone that I think will annoying me. So, saya ambil kata putus, tak nak sambung kat sana lagi! Muktamad! 
Lagipun, saya nak pengalaman baru. Saya nak rasa macam mana duduk kat hostel. Macam mana hidup berdikari. 
Kadang-kadang kita perlu merasa hidup susah supaya kita sentiasa bersedia dengan apa-apa kemungkinan yang akan berlaku. Kalau kita tak pernah hidup susah, kita mudah lupa diri. Lupa untuk muhasabah diri sendiri. 


Ni gambar-gambar yang saya nak kongsi. hehe.... 





     

Afira yang comel. Gambar yang kiri ni dia dengan ibu dia (yang tudung hitam). Yang tudung oren tu ibu saya. :)
Selama ni dok promote gambar anak dia je. Gambar mak dia lupa plak. Hihihi... 




Oh. My Fragrance Lamp. 
Saya amat sayangkan lampu ni. Tapi, lampu ni dah rosak. T_T 
Ni la lampu tidur yang paling cantik yang pernah saya beli. 
Lampu ni unik. Kalau nak bukak lampu ni, cuma sentuh dengan jari dan lampu pun bernyala la. Tapi, pastikan wayar lampu ni dipasangkan. Kalau tak, sampai kiamat pun takkan bernyala la lampu tu. :P 
Lepas tu, boleh adjust kecerahan lampu ni. Nak malap ke, nak paling terang ke, semuanya adjust dengan jari je. Unik kan? Lampu ni sensitif pada sentuhan.


  ♥  

 Mula-mula saya pun tak tau lampu ni lampu sentuh, saya main beli je sebab nampak cantik. Tapi sayang, takde rezeki la. huhuhu T_T Sebelum terlupa, lampu ni pun lampu yang boleh mewangikan bilik kalau kita letak bekas yang berisi minyak wangi kat atasnya. Tapi, saya tak sempat pun nak cuba. :(

   ♥  

Kristal ni adik saya punya. Saja nak hias bilik guna barang adik memandangkan  dia kat Penang sekarang ni. hehe... 


Ni la bahagian katil kat dalam bilik saya. Saje mengada-ngada pasang lampu tu. 
Ter'over' terang plak lampu tu. Hehehe :D

   

Ni plak saya saje nak menyepahkan meja dengan potpouri ni. Wanginya teramat. Tersumbat hidung dibuatnya. hehe

    



 Last but not least, saya rasa macam nak jadi photographer je. Ceh. Angan-angan je. Saya rasa saya tak sesuai jadi photographer, sebab saya bukanlah seorang yang lasak, ambik gambar sana sini, terbaring sana sini semata-mata nak ambik gambar. Ohh.. Malu la. Tak sopan namanya. Heeee 


Ok, last sekali, gambar saya kat Taman Tasik Permaisuri. Gambar lama. Malas la nak post gambar raya. heee

Ok, saya nak perkenalkan design baru kat blog saya. Saya yang design sendiri tau. Saya teramat-amat berpuas hati dengan design saya sendiri. Hehe 



Bukanlah 100% design saya, saya cuma ubah HTML code supaya nampak lain sikit. Serius best edit-edit HTML ni. Tak berapa susah tapi kalau tersilap langkah, lain jadinya. Percayalah! haha. :D

Benda yang saya edit & tambah:

   ♥ Blog header   
            ♥ Tweet & FB button
  ♥ Blog badge
        ♥  Sidebar divider
 ♥ Post divider 
                  ♥ Header& Footer image

Of course saya guna PS  CS4 (Photoshop Creative Suite 4). Best giler la.. hehe. Dan saya sangat-sangat berterima kasih pada website2 yang telah membantu saya dalam menjalankan program mengedit blog ni. :)

I  ♥ Photoshop 


p/s: saya suka sangat dengan design blog saya yang baru ni(tapi memang betul2 mencabar nak mengeditnya. Tak rugi belajar pasal IT ni) 
Kali ni, blog saya betul-betul ada copyright protected. Dulu tu saje je letak copyright protected padahal takde protection apa-apa pun :P


Sekian saja dari saya. Wasalam. :)

Photobucket







No comments: