Monday, July 11, 2011

Baju Kurung, Manik, Labuci dan dot dot dot.. :)

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

(In the Name of ALLAH most Gracious and Most Merciful)


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera :')


Syukur alhamdulillah saya masih diizinkan oleh Allah untuk menulis entri kali ni. hehe

Dah lama tak update blog. Rasa malas nak update sebenarnya.. hihihi.. 
Tak lama lagi nak puasa, dan tak lama lagi nak raya..
tak lama lagi nak final exam, presentation for final project. :-|
dan tak lama lagi saya akan freeeeeee!! hehe..

Semoga iman kita bertambah time bulan puasa nanti... insyaALLAH..

"When Ramadhan is coming, Syaitans are leaving". - suka ayat ni. saya jumpa kat FB. :)

Tujuan saya buat entri ni sebab nak share design manik n labuci yang cantik. Saya cuma share je tapi takde ambil upah jahit manik pun.. Saya nak jahit manik kat baju saya sendiri je. Lagipun, saya belum expert lagi dalam bidang ni. Masih mencuba. Saje nak habiskan masa di waktu lapang. hehe..
Semua gambar ni pun bukan gambar saya.


All pictures credited to


Saya curi gambar tapi tak mintak izin.. :P beruntung saya jumpa blog dia.. at least saya ada inspirasi untuk menghias baju saya.. :)


 Design manik & labuci yang menambat hati. haha :D




Design belah kanan (atas) ni agak simple… tp cantik jugak.. :)

Yang belah kiri tu agak complicated. Kalau saya yang jahit, pasti memakan masa berbulan-bulan. haha.
Yelah, mana taknya.. tapi bagi orang yang memang minat benda alah ni, 'di mana ada kemahuan, di situ ada jalan'. Ye tak? :D Susah macam mana pun, pasti dapat siapkan dan perlukan kesabaran yang tinggi!















Saya tak tau nak pilih design yang mana. Sebab, semuanya nampak cantik. Kang saya jahit semua jenis design kat baju kang. Haha.. apelah rupanya. Mesti buruk giler. :P




Kalau boleh, baju yang saya nak pakai, lebih baik saya sendiri yang jahit manik n labuci kat baju tu. Barulah puas hati sebab jahitan tu air tangan saya sendiri. :)
Jahitan manik dan labuci ni lebih kurang macam kraftangan. Seni yang boleh dilihat dan disentuh >>> Seni sentuh :)

Pernah saya terfikir nak bukak butik untuk jahit manik dan labuci ni. Tapi, ibu saya tak galakkan sangat saya ambil bidang ni sebagai kerjaya sebab ibu saya lebih suka saya bekerja office. Haha :P Tapi, kalau saya dah minat, ’hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih’. Setiap pekerjaan yang kita nak lakukan mesti diselitkan USAHA dan tidak lupa jugak bertawakal kepada ALLAH sebab ALLAH dah tentukan nasib dan rezeki kita macam mana.





Lady Gaga(k) – Si Puppet Illuminati yang Disanjungi



Artis-artis Illuminati

Ok, sebelum saya menutup tirai blog saya (haha, kelakar plak ayat ni),
Saya nak kongsi artikel pasal FREEMASONRY, ILLUMINATI dan yang seangkatan dengannya.
Hal ni penting untuk diketahui oleh semua orang ISLAM, kerana mereka (orang yahudi) ada agenda tersendiri untuk memusnahkan umat ISLAM. Tapi, hanya dengan izin ALLAH SWT. ALLAH maha Berkuasa lagi Maha Mengetahui! Allahu akbar.


JANGAN INGAT SAYA SUKA2 JE LETAK GAMBAR LADY GAGA(K) KAT SINI, SAYA CUMA NAK BAGI LINK JE. BAGI ANDA YANG BERAGAMA ISLAM, FIKIRKANLAH BALIK KENAPA KITA HARUS MINAT DAN MENJADIKAN LADY GAGA(K) SEBAGAI IDOLA KITA? SEPATUTNYA YANG MENJADI IDOLA KITA UMAT ISLAM HARI NI IALAH NABI MUHAMMAD SAW, NABI JUNJUNGAN DAN MULIA JUGA KEKASIH ALLAH SWT.

Melawan nafsu adalah sebesar-besar perang dalam diri manusia! Jadi, perangilah nasfu anda yang asyik ingin mendengar lagu-lagu tak senonoh Lady Gaga(k) tu. :P Jangan marah. Ni nasihat je.

p/s: Saya BENCI Lady Gaga(k) sebab dia adalah dajjal yang tersembunyi melalui lagu-lagunya. Disagree with me? You may leave now! :P

                                                                    
Sekian saja di sini. Assalammualaikum..:D




Photobucket

2 comments:

Cik Amni said...

serius cantik semuanya dear...=) saya pun tak tau nak pilih mana satu...

Sury Aurora said...

hihi..
thx dear..
last2 saya buat design sendiri je utk baju saya... hehe :)