Monday, August 16, 2010

♥ ♥ Bagai Isi Dengan Kuku ♥ ♥

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani
(In the name of Allah Most Gracious and Most Merciful)

Assalammualaikum :-/

Terasa kehilangan plak bila mak su aku, nama dia Yesi Fazira, dah balik ke Selayang..
Kami bagai isi dengan kuku.. Rapat! 
Dia teman di kala suka dan duka.



Tapi walau apapun, aku tetap tak lupakan gelak tawa adik-adik aku... :'))


Masa berlalu selaras dengan kecanggihan teknologi masa kini...
Kalau dulu, belum ada teknologi, jadi masa dirasakan berjalan perlahan,
bila dunia sudah berada di zaman era globalisasi seperti sekarang, 
masa dirasakan berjalan begitu pantas...
Bagi mereka yang mensia-siakan masa akan berasa rugi di kemudian hari.....
__________________________________________________________

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian kecuali orang yang beriman dan beramal soleh."
__________________________________________________________

Dah 2 minggu cuti semester,
dan sekarang aku dengan kawan2 aku yang lain dah mula menjalani semester baru. (Sem 5)
Rasa macam sekejap sangat.
Aku rasa macam nak balik ke zaman dulu....
Zaman di mana aku berasa gembira bersama orang2 yang tersayang....

Hari ni, hari pertama bagi semester ni.
Aku tak bersemangat sangat. Kenapa eh?
Rasa macam tak senang hati, gelisah, resah dan apa2 la yang seangkatan dengannya.
Rasa gundah menyelubungi jiwa.

Ya Allah Ya Tuhanku, kenapa aku rasa tak tenteram sangat??
Kenapa?? 
Kalaulah aku ni burung, dah lama aku terbang bebas.
Kebebasan! Ya! Kebebasanlah yang menjadi impian setiap manusia di kala berada
di ambang kesusahan...

Kehidupan kita umpama roda,
tak selamanya kita akan berada di atas,
kejap berada di bawah,
kejap di atas, tak tentu....

Manusia mana yang takkan menghadapi masalah?? Semuanya pasti akan
berdepan dengannya.
Tapi, jangan sesekali kita berasa gentar berhadapan dengannya.

Itulah lumrah hidup dan dunia.... Aku sedar tu...

Boleh jadi aku rasa sangat gembira waktu dulu,
mungkin jugak waktu ni aku tak boleh nak gembira macam dulu...

Aku tak pasti sangat perkara apa yang merunsingkan aku macam ni.. Boleh jadi, Allah sengaja
nak uji aku sebagai hamba-Nya yang lemah dan hina ni.

Lagipun, sekarang semua umat Islam sedang menjalani ibadah puasa,
banyak dugaan akan melanda....
cuma kita tak tau je bila..
Allah nak uji kesabaran para hamba-Nya.
Bulan Ramadhan ni boleh dianggap sebagai Bulan Ujian: Bulan di mana
kesabaran dan keikhlasan amat dititikberatkan.

Mungkin juga aku terleka dengan ketenangan yang Allah berikan sebelum ni,
sampai aku lalai sebagai seorang muslimah yang sejati....

Kalau aku diberi peluang, aku nak pergi ke tempat2 yang berikut,


Mekah adalah destinasi utama....





Selain tempat2 di atas,
aku berharap aku boleh pergi ke tempat macam ni:










Tempat di mana kita akan memuji kebesaran Allah yang Maha Agung...
Segala ciptaan-Nya yang terbentang luas.
Tak terbatas! SubhanALLAH! :)

Photobucket

No comments: