Sunday, September 22, 2013

Syawal 1434: Perak - Pulau Pinang - Pahang



بسم الله الرحمن الرحيم
(Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani)

(In the Name of ALLAH most Gracious and Most Merciful)
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera :) 

Ok, hari ni saya nak update pasal perjalanan kami sekeluarga ke Perak, Pulau Pinang dan Pahang... Sepatutnya dari KL boleh terus hantar adik saya (Noni Azmira) balik ke UiTM Jengka, Pahang tapi dia kata tak nak balik awal sebab kawan-kawan dia belum balik hostel lagi... Kami dah decided nak hantar adik saya yang satu lagi, Suhermi Sofia balik UiTM Permatang Pauh, Pulau Pinang dulu lepas tu patah balik nak ke Pahang..

Jauh tu dari Penang ke Pahang.. tapi nak buat macam mana.. Lagipun kami plan nak bercuti singkat (singkat la konon) kat Bukit Merah Laketown Resort, Perak.. makan angin sikit memandangkan kami sekeluarga dah lama tak bercuti.. 

Ni kat perhentian mana entah, tak ingat.. huhu. Kami bertolak malam.. 

 Kucing yang ada kat perhentian tu.. Pandai pulak posing lagi-lagi kalau nampak kamera cantik macam kamera saya kan..?? :)



Kami nak p mandi-mandi sat.. hehe :)


Seronok mandi kolaamm hehe  :D

Adik-adik yang nakal! :P

Saya ;)


Kami beli lunch kat sini.. Hmm.. nasi ekonomi? Ekonomi la sangat~~~
Mana-mana tempat pelancongan takkan ekonomi punya.. Mesti banyak duit habis.. huhu

Time tangkap gambar-gambar ni semua, saya dengan berani matinya bawak kamera kat kawasan air.. Berani kan? 

Adik-adik saya dah cuak dah takut kamera tu terjatuh dalam air,tapi nak buat macam mana, takde orang yang nak tolong tangkapkan gambar.. so, saya pandai-pandai sendiri la.. nanti takde kenangan pulak mandi kat kolam... hehe ;D

Tu diaa.. kat tengah-tengah kolam tu~~ kolam sedalam lebih 1 meter -  beraninya saya~~ kalau rosak kamera tu dek terjatuh dalam air tak boleh salahkan sesiapa la.. salahkan diri sendiri.. sendiri cari pasal.. huhu

------------------------------------------

Disclaimer: gambar 2 tahun lepas~ November 2011~ 
Macam tak percaya rupanya gambar-gambar ni dah 2 tahun simpan dalam hard disk.. kenangan~~ ;) 


Kalau nak baca entri saya untuk gambar-gambar ni, boleh klik sini hehe

Ok, sambung balik.. 

 Tangan dah mula gelap sebab sunburn.. Dah pakai sunblock tapi tetap terbakar jugak.. Ada buat research, nak putihkan balik kulit yang terkena sunburn guna tomato dan lumur pada kulit.. Ok! set, lepas ni nak amalkan.. hehe :P

Naik chairlift nak pergi ke Eco Park.. ha.. kat situlah jodoh kami bertemu arnab-arnab yang comel-comel belaka.. eee geramnyaaa ~~ 

Ada ciri-ciri seorang photographer tak? :P

Baru tau tumbuhan ni namanya POKOK SEPIT UDANG


Alololo comelnya die makan~ 



Dapat jugak dukung arnab... Kami pencinta haiwan~ lalala ;P

Dari kiri, saya, Suhermi Sofia, Noni Azmira n Nor Azmi..
Adik saya yang Mira tu dapat dukung 2 arnab.. tak aci tak aci not fair..  haha  

Tak pasti apa motif arnab ni gi gigit tudung saya.. haha :D



Arnab-arnab ni banyak yang dah tua, tapi still comel-comel lagi~~ ;)

 Anak kambing ni sangat aktif ok? Terlompat sana sini.. Risau jugak takut hyperactive sangat dan mencederakan arnab-arnab dalam kandang tu.. Saje je la tu nak tunjuk action depan pelawat-pelawat.. Amboi.. kelaih kau jah.. haha~





Ni entah apa entah nama dia... macam seram je jadi tak nak naik..huhu 

 Makan malam~ ;)








Nak tulis satu entri je pun memerlukan sekurang-kurangnya 2-3 minggu.. haha Sekian.. Wassalam ;)



Next entry teaser! Stay tuned! ;)
Photobucket

No comments: